Evigt liv ihop med Jesus själv, underbart!

Idag den 11 feb -09 så tänker jag på det helt underbara med att veta om att det finns ett liv när hjärtat slutar slå! En av mina bästa vänner fyller 89 år snart och hon är mycket trött och längtar hem, trots att vi har lite svårt att tänka oss att hon inte kommer att vara bland oss här nere på jorden så länge till. Bibelorden om paradiset och Guds väldiga löften om vägen dit gör att vi är lugna och trygga, mitt i allt! Sen ska vi ses igen och det vi helt lugna och trygga i.
Ett Bibelord som dom flesta nog känner igen är från Johannes evangeliet kap 3 vers 16-17, där det står: "Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. Inte sände Gud sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom."
Bibelorden är många som talar om en säker väg hem till himlen och vägen är inte för svårt att vandra! Det är mycket svårare att leva livet utan Gud, än med honom. Tro mig, jag har provat både ock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0