Herren är rik och mycket händer!

9/11 -09
Idag upptäckte jag att mitt i allt så har jag inte uppdaterat denna blogg på länge! Min väl Hill är väl hemma hos Herren! Dagarna går undan i en rik takt och ibland blir det lite väl mycket med mycket :)

Igår hörde jag en härlig predikan i Hamnkyrkan om Guds rikedom och vilja att ge till oss! Jag tänkte på hur mycket härligt Jesus har gjort för mig och för andra som jag känner. Allt från bilen som jag kunde köpa förra våren när min gammla bil var helt slut. Det skedde på ett helt mirakulöst sätt, anpassad nästan precis för mig med golvsänkning, ramp och sådant som jag i dagsläget behöver!!

Att jag just hade råd är dessutom ett stort mirakel, för så brukar inte min ekonomi se ut annars, men jag räknar med att Herren försörjer mig efterhand. Ohh, vad jag är glad och tacksam för allt han gör och har gjort! Nedan tar jag ett av många exempel och länge ner på bloggen kan du se mig liggande, innan Jesus hjälpte mig så jag nu kan sitta! Läkarna hade gett upp hoppet om att jag skulle kunna komma upp då, men jag är glad och tacksam för allt jag ser och har fått. Framför allt är jag tacksam för att jag vet att Jesus lever och Biblens ord är sanna!

En dag i somras, det var den 24 juli-09 så skulle jag åka till ONOFF för att köpa några nya saker. När jag kom med min bil ihop med assistenten som körde så bad jag henne ta ett kort på himlen som så mäktigt kan hålla mångder av vatten i molnen och släppa ner det, som det syns på denna bilden.  Vi skulle mot det rengiga hållet.



När vi kom fram till Väla området så åskade det dessutom och regnade så starkt så vi hörde inte åskans knallar för det smattrade intensivt på biltaket när vi närmade oss ONOFF, blixtrarna såg vi däremot! Med min assistent vid ratten så tog vi inget kort, men hon undrade hur vi skulle klara att parkera nära nog för att inte jag skulle bli våt när jag skulle av.
När vi stannade precis utanför ONOFF så var läget lugnt och vi kunde ta oss in utan att bli våta.




När vi hade kommit in så pekade min assistent ut genom fönsterna nästan direkt och du kan själv se hur regnet då öste ner också här! Du ser mannen som springer för att kvick ta sig in och min Chrysler i silvermetalic står snett till höger om honom. Det är verkligen att vara väldigt tacksam för jag i min stol gillar inte detta läget, OM inte Jesus hade hållt molnet i sin hand och släppt in mig! :)

Jag köpte den nya dataskärmen jag behövde efter en del funderingar. En ny dammsugare köpte jag också för den gammla förflyttade dammet runt i rummet och upp på allt, snarare än att städa så fick jag ostädat. (Den nya är toppen!) Vår gammla brödrost var sönder och här stod en fin och ett mycket bra extrapris som också fick följa med hem.  Efter att ha betalt och helt glömt regnet och åskan så gick jag mot utgången och min assistent körde vagnen med mina nya fina saker i. Regnet hade upphört nästan totalt och bara något ynska stänk kom från himlen och jag tog faktiskt ett foto för att dokumentera detta som jag har varit med om så många gånger förut, när Herren ger mig väder som passar för ändamålet!



Här se du mig vid min bil UTANFÖR ONOFF!!! Vi kunde alltså i lugn och ro packa in det jag handlat och också fotografera det jag verkligen är innerligt tacksam för! Hur mycket vatten tror det finns i ett moln och vem kan hålla uppe denna tyngd? Säkert kan någon försöka förklara, men jag tycker det är mäktigt att vatten som är så tungt kan samlas i luft, specielt i så här stora mängder!
Många runt mig har undrat när jag "trotsar" regnet, men jag gör det i Jesu namn! I Ps 32:6 så står det så här: "Därför skall alla fromma be till dig medan du är att finna. Om än stora vattenfloder kommer skall de inte nå dem." Nu ska du inte tro att jag tycker att jag är speciellt from, men jag räknar med Jesus i mycket av det jag gör och vill växa i att jämt tänka på hans möjligheter, kärlek och vilja!

Nu har du alltså också sett min bil på bilden ovanför här.  Jag hoppas du tror mig i detta med regnet, jag har många vittne på att det är sant och mer än en assistent har blivit helt förbryllad :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0