Såg en fantastisk bild i en grupp på facebook!

Om du har facebook så har jag för länge sedan lagt ut en liten predikan där en sommarkväll och om du vill så är du välkommen att lyssna. Du hittar dit på följande länk

http://www.facebook.com/photo.php?v=408188644754&set=vb.522554754&type=3&theater

 
 
4 jan -10

Eftersom jag är aktiv facebookare så händer det ju med intervall att jag där stöter på kristna grupper och dyl. Idag var det en grupp som också hade ett foto som fick mig att tänka mycket, på många sätt! Man kommer till gruppen på följande adress http://media.causes.com/639669?p_id=84387530



Bilden ser ut så här och jag tänker på det jag skrivit här nedan om hur Herren stängt himlen för regn när jag så har behövt! Vet inte vem som har tagit fotot, men jag vet att Herren är mäktig att hålla molnen på plats precis som han kan göra allt det som han säger att han kan! Allsmäktig Gud, evig Fader!

Jesus lever också idag, även om jag inte har skrivit så mycket på det senaste!

30/12 -09
Mycket händer och jag har bara två händer :) alltså blir det lite väl lite skrivet här i jämförelse med vad jag får uppleva från Herren. Om du vill se och höra om en tid då mycket hände och som jag har hunnit skriva ner tidigare så skrolla neråt och läs. Ju närmre jag håller mig Jesus desto mer får jag se och höra av hans härlighet, det är uppenbart i mitt liv! I Jak 4:8 så står det så här: "Närma er Gud, så skall han närma sig er. Gör era händer rena, ni syndare, och rena era hjärtan, ni tvehågsna."
Det kan låta skrämmande och svårt men tänk då på att Herren står med öppen famn, inte med knuten näve!

Herren är rik och mycket händer!

9/11 -09
Idag upptäckte jag att mitt i allt så har jag inte uppdaterat denna blogg på länge! Min väl Hill är väl hemma hos Herren! Dagarna går undan i en rik takt och ibland blir det lite väl mycket med mycket :)

Igår hörde jag en härlig predikan i Hamnkyrkan om Guds rikedom och vilja att ge till oss! Jag tänkte på hur mycket härligt Jesus har gjort för mig och för andra som jag känner. Allt från bilen som jag kunde köpa förra våren när min gammla bil var helt slut. Det skedde på ett helt mirakulöst sätt, anpassad nästan precis för mig med golvsänkning, ramp och sådant som jag i dagsläget behöver!!

Att jag just hade råd är dessutom ett stort mirakel, för så brukar inte min ekonomi se ut annars, men jag räknar med att Herren försörjer mig efterhand. Ohh, vad jag är glad och tacksam för allt han gör och har gjort! Nedan tar jag ett av många exempel och länge ner på bloggen kan du se mig liggande, innan Jesus hjälpte mig så jag nu kan sitta! Läkarna hade gett upp hoppet om att jag skulle kunna komma upp då, men jag är glad och tacksam för allt jag ser och har fått. Framför allt är jag tacksam för att jag vet att Jesus lever och Biblens ord är sanna!

En dag i somras, det var den 24 juli-09 så skulle jag åka till ONOFF för att köpa några nya saker. När jag kom med min bil ihop med assistenten som körde så bad jag henne ta ett kort på himlen som så mäktigt kan hålla mångder av vatten i molnen och släppa ner det, som det syns på denna bilden.  Vi skulle mot det rengiga hållet.



När vi kom fram till Väla området så åskade det dessutom och regnade så starkt så vi hörde inte åskans knallar för det smattrade intensivt på biltaket när vi närmade oss ONOFF, blixtrarna såg vi däremot! Med min assistent vid ratten så tog vi inget kort, men hon undrade hur vi skulle klara att parkera nära nog för att inte jag skulle bli våt när jag skulle av.
När vi stannade precis utanför ONOFF så var läget lugnt och vi kunde ta oss in utan att bli våta.




När vi hade kommit in så pekade min assistent ut genom fönsterna nästan direkt och du kan själv se hur regnet då öste ner också här! Du ser mannen som springer för att kvick ta sig in och min Chrysler i silvermetalic står snett till höger om honom. Det är verkligen att vara väldigt tacksam för jag i min stol gillar inte detta läget, OM inte Jesus hade hållt molnet i sin hand och släppt in mig! :)

Jag köpte den nya dataskärmen jag behövde efter en del funderingar. En ny dammsugare köpte jag också för den gammla förflyttade dammet runt i rummet och upp på allt, snarare än att städa så fick jag ostädat. (Den nya är toppen!) Vår gammla brödrost var sönder och här stod en fin och ett mycket bra extrapris som också fick följa med hem.  Efter att ha betalt och helt glömt regnet och åskan så gick jag mot utgången och min assistent körde vagnen med mina nya fina saker i. Regnet hade upphört nästan totalt och bara något ynska stänk kom från himlen och jag tog faktiskt ett foto för att dokumentera detta som jag har varit med om så många gånger förut, när Herren ger mig väder som passar för ändamålet!



Här se du mig vid min bil UTANFÖR ONOFF!!! Vi kunde alltså i lugn och ro packa in det jag handlat och också fotografera det jag verkligen är innerligt tacksam för! Hur mycket vatten tror det finns i ett moln och vem kan hålla uppe denna tyngd? Säkert kan någon försöka förklara, men jag tycker det är mäktigt att vatten som är så tungt kan samlas i luft, specielt i så här stora mängder!
Många runt mig har undrat när jag "trotsar" regnet, men jag gör det i Jesu namn! I Ps 32:6 så står det så här: "Därför skall alla fromma be till dig medan du är att finna. Om än stora vattenfloder kommer skall de inte nå dem." Nu ska du inte tro att jag tycker att jag är speciellt from, men jag räknar med Jesus i mycket av det jag gör och vill växa i att jämt tänka på hans möjligheter, kärlek och vilja!

Nu har du alltså också sett min bil på bilden ovanför här.  Jag hoppas du tror mig i detta med regnet, jag har många vittne på att det är sant och mer än en assistent har blivit helt förbryllad :)



Evigt liv ihop med Jesus själv, underbart!

Idag den 11 feb -09 så tänker jag på det helt underbara med att veta om att det finns ett liv när hjärtat slutar slå! En av mina bästa vänner fyller 89 år snart och hon är mycket trött och längtar hem, trots att vi har lite svårt att tänka oss att hon inte kommer att vara bland oss här nere på jorden så länge till. Bibelorden om paradiset och Guds väldiga löften om vägen dit gör att vi är lugna och trygga, mitt i allt! Sen ska vi ses igen och det vi helt lugna och trygga i.
Ett Bibelord som dom flesta nog känner igen är från Johannes evangeliet kap 3 vers 16-17, där det står: "Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. Inte sände Gud sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom."
Bibelorden är många som talar om en säker väg hem till himlen och vägen är inte för svårt att vandra! Det är mycket svårare att leva livet utan Gud, än med honom. Tro mig, jag har provat både ock!

Om Jesus och en del av det han står för i sitt ord.

Tyvärr har jag  inte blivit färdig att skriva här om allt det härliga jag har fått se att Herren gör för mig och andra människor. Lite av det jag tänker på när jag ser Skapelsens under faller ju in lite här och där på bloggen för Gud är ju uppenbar i sin Skapelse och om du ärligt tänker till så vill jag fråga dig om du tror att allt detta fantastiska verkligen kan komma av en "big bang"? En intelligent tanke finns ju egentligen uppenbar för oss alla när vi ser oss omkring. Tänk att din hud kan läka ihop om du skär dig, att du kan tänka och välja i ditt liv är ju inte en fyrkantig sak och långt ifrån självklart. Raden blir lång om man börjar tänka på vad som inte är fysiskt fyrkantigt, konkret och påtagligt..

Varje söndag åker jag till Hamnkyrkan och hör en härlig predikan och jag funderar lite på att lägga ut en del av texten här från det jag har hört. Tror förstås att det blir svårt att skriva ner för det är mycket bättre att höra när Guds ord predikas med kraft och tro! I denna veckan så har jag verkligen sett hur allting samverka till det bästa, precis som det står att det ska göra för den som älskar Gud.


"Alltså kommer tron av predikan, men predikan i kraft av Kristi ord". (Rom. 10:17) 



Du kommer till Hamnkyrkans hemsida på följande länk http://www.hamnkyrkan.org/ Gå gärna in här och läs det som byggs upp allt efter hand på denna sida.  

För att du inte ska tro att Jesus inte är verklig i mitt liv så får jag allt ta till vanlig blogg stil också här. Lite längre ner kan du hitta mer om det jag har skrivit tidigare och jag önskar att du tar del av det också!
Igår den 1 sept var jag på en loppmarknad och bland resterna på ett bord låg en liten ler "tavla" med ett bibel ord på. Det står : " De som bida efter Herren hämta ny kraft. Jes. 40:31", på denna lilla fina tavla. När jag kom till församlingen på söndag morgonen den 2 sept så inledde pastorn med ett ord från gamla testamentet, fast han brukar till större delen predika från Nya testamentet. Det var samma ord som på tavlan och jag hade tänkt att ta med den till en gammal kvinna som precis jag kände behövde den bättre än jag gör. Bibeln är tjock och det finns många ord, men jag vet att Herren kan göra så här när han vill stryka under något.




Först vill jag hälsa alla hjärtligt välkomna till församlingen Hamnkyrkan i Höganäs, en liten stad utanför Helsingborg. Det är här möte varje söndag kl 10.00. Då räknar vi med att den Helige Ande leder mötet och att Jesus närvaro ska vara påtaglig! 
Predikan är alltid baserad på vad Bibelns ord säger och det är sannerligen en stabil grund att stå på! Hur ska du kunna lära känna Gud om inte genom Hans eget ord? Det är verkligen spännande, livsförvandlande och underbart att lära mer och mer om vem Han är! Nedan kan du se lite av det Han har gjort för mig och det är ofta jag får se vad Jesus gör i mitt liv!

Denna församling hittar du på följande adress:
Församlingen Hamnkyrkan, Färjemansgatan 1, 26339 Höganäs. Tel. 042 - 34 18 00
Om du söker på Eniro http://gulasidorna.eniro.se/ under rubrik församling och Höganäs, så hittar du ovanstående adress. Där kan du sedan trycka på mera fakta, så hittar du en karta där. Ring gärna om du undrar över något!




Efter många år utan hopp och utan Gud i världen så börjar jag undra vad allt egentligen gick ut på.Jag började be och Jesus själv är nu verklighet i mitt liv och min vardag! Utan Honom vill jag aldrig mer vara och Han betyder livet för mig. Du kan läsa om vad Bibeln säger i en del olika saker, lite av allt det Herren har gjort och gör för mig m.m. Församlingen är en Guds gåva till oss människor, om församlingen är baserad på Guds ord och predikningarna där också innehåller Guds ord med kraft predikat!

Jesus är min bäste vän, samtidigt som han är min Herre och min Gud. Kanske låter det konstigt, men så är det.
Den treenige Guden - Fadern, Sonen och den Helige Anden - som Bibeln talar om, har blivit en verklighet i mitt liv, när jag fått möta Honom, i dessa tre personligheter.

Att Jesus verkligen uppstod på den tredje dagen - efter att Han blivit uppspikad på korset - är för mig en härlig del i vardagen! Om dagarna än skulle vara grå, så vet jag till vem jag kan gå!
Tänk att Gud sände sin Son att dö för våra synder och att Jesus sa ett kärleksfullt: - "JA!", till att ta allt på sig, i ditt och mitt ställe! Det är verklig kärlek och Han gjorde det för att Han så innerligt älskar oss och vill hjälpa oss!

image53

Jesus sa:"Det är fullbordat"!  Detta kan du läsa om i Johannes evangelium kap.19 vers 30. Det sa han efter att ha burit allt på korset. Med allt, menas verkligen allt! 
 
Om du vill läsa Bibelord som ytterligare bekräftar detta, så står det så här i Jesaja kap. 53 vers 4 - 6: "Men det var våra sjukdomar han bar, våra smärtor tog Han på sig, medan vi höll Honom för att vara hemsökt, slagen av Gud och pinad. Han var genomborrad för våra överträdelsers skull, slagen för våra missgärningars skull. Straffet var lagt på Honom för att vi skulle få frid, och genom Hans sår är vi helade. Vi gick alla vilse som får, var och en gick sin egen väg, men all vår skuld lade Herren på Honom."

Ytterligare ett Bibelord som klart visar oss att Jesus både kan och vill frälsa/rädda oss i allt på grund av det Han gjorde på korset - för oss! - kan du läsa i Hebréerbrevet kap. 7 vers 25 - 27: "Därför kan Han också helt och fullt frälsa dem som genom Honom kommer till Gud, ty Han lever alltid för att mana gott för dem. En sådan överstepräst var det vi också behövde, en som är helig, oskyldig, obefläckad, skild från syndare och upphöjd över himlarna. Han måste inte som dessa överstepräster bära fram offer, en dag varje år, först för sina egna synder och sedan för folkets. Detta gjorde Han en gång för alla, när Han offrade sig själv.

Vad du än har gjort och hur du än känner det, så kan alltså Jesus fullt ut förstå dig och hjälpa dig! Som du ser ovan här, så säger Bibelns ord att så är det och det har jag verkligen fått märka i praktiken många gånger!
Det har precis varit pingst när jag skriver just detta och för mig är det en härlig och mycket speciell helg, bland annat på grund av att jag blev frälst på pingsthelgen 1989!
Att ha blivit frälst är det största miraklet i mitt liv! Att det innebär en sådan förändring som det är, kan vara svårt att förstå för den som inte har erfarit detta.
Uppriktigt sagt tror jag ingen människa fullt ut har förstått höjden, djupet och vidden av detta Guds under!
Att få leva i Herrens närhet och känna Hans kärleksfulla omsorg, får mitt hjärta att jubla! Jag märker av hur Han bryr sig om mig och jag ser i Hans ord - Bibeln - hur mycket Han har som jag och du får lov att ta del av! "Fader vår" är en underbar Fader och Hans väldighet och makt är utan gräns!

image124

Bästa sättet att se hur Jesus tänker är att läsa framför allt i Nya Testamentet och där lära känna Hans tankar, vilja och inte minst kärlek till oss människor! Naturligtvis är det också genom att höra på predikningar grundade på Bibelns ord som du kan lära känna Jesus och se vem han är.
Det står i Bibeln: "Alltså kommer tron av predikan, men predikan i kraft av Kristi ord". (Rom. 10:17)  Många säger idag att var och en blir salig på sin tro, men stanna upp och tänk efter så hör du nog att någon fattas i detta resonemang. Om man själv hittar på sin egen tro alltefter hur det passar en själv, så får man ju förlita sig på sin egen fömåga. Det går kanske bra, så länge det går bra för en i livet, men vad händer sen? Till vem går du när dagen känns tung och kan du inte se i skapelsen att det finns någon bakom fröna, blommorna, havet, bergen och allt annat? Jag ska försöka skriva lite om vad Bibeln säger om bla detta lite längre ner här.

Att jag verkligen gick från minus till plus när jag blev frälst, var uppenbart för de flesta i min omgivning och inte bara för mig själv! Min hälsa förbättrades betydligt och mitt liv förändrades så det var synbart, om man inte vill blunda och förtsätta i sin gamla lunk!

 
image2



Under dessa åren som jag har varit frälst har mycket underbart hänt som jag aldrig kunnat ana tidigare! Jag låg innan i min säng p g a att jag hade så ont så att jag inte kunde sätta mig upp. Jag låg inomhus i ca. 6-7 år!

Därefter fick jag en ombyggd elstol som var som en bår, men som jag kunde köra själv.
Smärtan hindrade mig också från att vrida på huvudet så en konvex spegel fästes på stolen ovanför mitt huvud och i den såg jag var jag var. På detta sättet tog jag mig runt under en tid.

Jesus visade mig klart genom predikningar och det jag läste i min Bibel att han både kan och vill hjälpa människor att bli friska. Jag fick förbön och jag fick tro för att universums Skapare faktum bryr sig om mig och hur jag mår!
När jag började ta de steg som Han visade mig, så bistod Han med kraft och steg för steg så kom jag upp i sittande läge! Jag har så oerhört mycket att tacka Honom för så egentligen skulle jag ägna dagarna enbart åt det! Han visar alltså i praktiken att Han lever och att Han förmår att hjälpa även från bla sådana lägen! Idag kan jag alltså sitta upp och livet är så mycket rikare!

Lägger in ett foto här under på den specialgjorda körbår som jag fick efter alla åren inomhus i liggande ställning.

image94

 


Under rubriken "Nej till dödshjälp...." så har jag infogat länkar till tidningasartiklar och en regional TV-sändning där jag berättar mer om hur jag har det idag m.m.


image93


Här nedanför ska jag försöka att med bl.a. Guds egna ord från Bibeln förklara ytterligare några av de erbjudanden / vägvisningar som Han har för oss människor:



image48

Början till att finna Honom är att söka Honom:


Det är alls inte så att Han gömmer sig för oss, utan det står t.o.m. i Nya Testamentet i Uppenbarelseboken kap. 3 vers 20: "Se, jag står vid dörren och klappar på. Om någon hör min röst och öppnar dörren, skall jag gå in till honom och hålla måltid med honom och han med mig."
Tänk att Jesus själv vill komma till oss på ett så nära och härligt sätt!

I Matteus evangeliet kap. 6 vers 33 står det om att söka Guds rike först och Hans rättfärdighet och sedan lovar Han att då ska allt detta andra tillfalla oss. Vi människor brukar börja i andra ändan och söka Gud först när vi har tröttat ut oss totalt och allt annat känns "kört".
Att söka Jesus, kanske låter konstigt i dina öron? Det Han önskar av oss är faktiskt inte så svårt, det handlar om att ärligt fråga efter Honom och ta Honom på allvar.
Nyligen var jag med när en kvinnlig läkare satt med på ett möte och lyssnade på en predikan. Hon hade ärligt undrat över Gud och hennes hjärta var fullt av undringar. Hon ville verkligen förstå. Något fick nog henne att förstå att det inte hänger på att vi använder hela vår hjärna till att "tänka ut Gud". På detta mötet tog bl a denna kvinna i Sverige emot Jesus som sin Herre i "barnslig" tro på att Han verkligen lever!
Vi gör så mycket så svårt med att vi vill förstå allt när det gäller tro. Om jag skulle förstå hur en telefon fungerar innan jag börjar ringa, så blev det inte mycket ringt! Jag tror helt enkelt att telefonen är uppfunnen  och att den funkar när jag ska ringa. När den inte fungerar, det är då jag blir förvånad. Det är förmodligen för att jag redan som barn lärde mig att en telefon fungerar.

Många gånger känns det ju i en människas liv, som om allting gick på en järnvägs räls. Möjligheterna att välja känns nästan obefintliga och om någon säger: "Välj rätt nu!", så har vi snabbt på våra tungor: "Det kan du säga, du förstår inte hur jag har det!" Men till Jesus håller inte den kommentaren. Han "har varit frestad i allting.... ... dock utan synd". Han "har medlidande med våra svagheter", men säger åt oss att vi ska "lägga bort" (Kolosserbrevet 3:8), det som försöker hindra oss från att göra vad sunt och rätt är. När Han säger detta, så menar Han inte att vi skall göra det själva och inte heller av vår egen kraft. Det vi ändå måste göra är att ta ett riktigt beslut om att gå i Hans riktning och sedan be Honom om hjäp! 

TV tittande är ju ett exempel på om vi väljer, eller bara "åker med". Hur många gånger har man inte satt på TV-n för att se ett program och sedan i slutändan av kvällen kommit på att man egentligen skule ha gjort någonting annat än bara tittat på TV.


Glöm aldrig att om vi bara vill ta de rätta stegen, så backar Gud upp oss med hela sin makt och kraft!

image20



 

Funderar du på hur man kan komma till tro?

Som jag har skrivit här ovanför så handlar det om att du ärligt söker Honom.  Du kan med egna ord prata med Jesus och Han lyssnar! Det står också i Bibeln: "Tron kommer av predikan, men predikan i kraft av Kristi ord."
Romarbrevet kapitel 10, vers 17
Det jag rekommenderar dig är att gå till en församling där det predikas om den treenige Guden och hela Bibelns ord. Kom också ihåg att det är helheten av Bibelns ord som man skall lära sig ta del av, för tyvärr har det hänt att människor har ryckt ut de delar som passar dem och gjort sin egen lära av det. 

Frälsning och att bli född på nytt:

Detta kan låta ovanligt för många, men om man läser i Johannes evangeliet kap. 3, så kan du där läsa om en man som hette Nikodemus och han kom till Jesus så där lite i smyg för att han ville veta mera. Han kom utan att andra skulle få veta att han hade sökt upp Jesus. Till honom talade Jesus om att bli född på nytt och att det är genom den Helige Ande som detta kan ske.
Om du tänker på att kalla Gud för Fader så har det med detta att göra. Guds Ande kan föda en människas ande på nytt, så att man andligt sett blir ett barn till Gud. Det är egentligen faktiskt först då som Gud blir ens Fader.
Det är inte bara en vacker bild, utan levande verklighet och så fantastiskt det är att Universums Skapare vill ha dig och mig till sina barn! Det är Guds vilja att alla människor ska bli födda på nytt, eller frälsta som Bibeln också uttrycker detta. 


 

Om du vill läsa Bibelns egna ord angående detta så läs i Johannesevangeliet 3:1-7: "Jesus svarade och sade till honom: "Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa inte bliver född på nytt, så kan hon inte få se Guds rike." Nikodemus sa till Honom: Hur kan en människa födas, när hon är gammal? Inte kan hon väl åter gå in i sin moders liv och födas?" Jesus svarade: " Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa inte bliver född av vatten och ande, så kan hon inte komma in i Guds rike. Det som är fött av kött, det är kött; och det som är fött av Anden, det är ande. Förundra dig inte över att jag sade dig att ni måste födas på nytt."    


Varför ska du bry dig om att låta Gud frälsa dig?·
                                                                                                                            





En gång för länge sedan satt jag och funderade på vad jag ville med mitt liv. Efter olyckan som jag hade råkat ut för så kände jag en oerhörd motvilja mot att inte bli fullt respekterad och en klapp på huvudet var mer än störande!
Vid den tiden hade jag verkligen förstått att Jesus lever, men inte hört om frälsningen och att besluta sig för att välja Hans väg.
Där jag satt - ca: 19 år gammal - så beslöt jag mig för att trots kunskapen om Jesus,så valde jag att "slå klackarna i taket", för att slippa allt "tyck synd om", som nästan kvävde mig! En sak hade jag nämligen märkt och det  var att om jag verkade lite tuffare så minskade "daltandet" med mig.
Dumt nog så valde jag då att vända Gud ryggen och ge mig ut på egen hand. Jag borde ju ha valt att be Jesus om hjälp i denna sak istället, det begriper jag nu.
Markusevangeliet 8:36: "Och vad hjälper det en människa, om hon vinner hela världen, men förlorar sin själ? Och vad kan en människa ge till lösen för sin själ?"
Johannesbrevet 5:19: ".... hela världen är i den ondes våld."     

Johannesevangeliet 3:16: "Ty så älskade Gud världen, att han utgav sin enfödde Son, på det att var och en som tror på honom skall inte förgås, utan ha evigt liv."     

Johannesevangeliet 14:6:  "Jesus svarade honom:  Jag är vägen och sanningen och livet; ingen kommer till Fadern utom genom mig."


Vem kan bli frälst?:
· 

Alla som vill, av ärligt hjärta!
1 Timoteusbrevet 2:3-4:   "...Gud, vår Frälsare, som vill att alla människor skall bli frälsta och komma till kunskap om sanningen."  
Johannesevangeliet 1:11-13:  "Han kom till sitt eget, och Hans egna tog inte emot Honom. Men åt alla dem som tog emot Honom gav Han makt att bli Guds barn, åt dem som tror på Hans namn; och de har blivit födda, inte av blod, ej heller av köttslig vilja, ej heller av någon mans vilja, utan av Gud."


Risken för oss människor är inte minst att vi inte en gång kan låta Gud få ett ord med, i det vi har planerat!

  

image50


"Så säger den Helige Ande: "Idag om ni får höra Hans röst, så må ni inte förhärda era hjärtan."
Hebreerbrevet 3:7-8


 Hur bli man frälst?:

Det är mycket lättare än vad du kanske tror! Om du ärligt längtar efter att få lära känna Skaparen och ber Jesus om hjälp att "se" vad Han menar med ordet nedan, så är jag säker på att du kommer att få svar.
Romarbrevet 10:9-10: "Ty om du med din mun bekänner Jesus vara Herre och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt Honom från de döda, då blir du frälst. Ty genom hjärtats tro blir man rättfärdig, och genom munnens bekännelse blir man frälst.".


Församling

När jag läser i min Bibel om församlingen och hur Herren ser på detta, så blir jag mycket varm inombords! Det är mäktigt att få vara med i Guds församling och en fantastisk inbjudan från Honom! Gud har härliga löften för den som kommer till en levande församling. I Bibelns sista "bok" som heter Johannes uppenbarelse, så står det återkommande i slutet av kapitlen: "Den som har öra, han höre vad Anden säger till församlingarna." 

Tänk att kunna räkna med att den helige Ande talar och kan ge personliga tilltal när du sätter dej och lyssnar med ärliga öron!

Mycket, mycket mer har Han för oss i församlingarna, så ge dig tid att komma och bilda dig själv en uppfattning. Det är lätt att tänka att man vet hur det är i kyrkan när man har varit i en kyrka. Men om du har varit i en kyrka så kanske det inte i den kyrkan  predikades "i kraft av Kristi ord". Ge inte upp utan sök till dess du finner en "levande" församling där det predikas om den levande Jesus i linje med Hans ord! Ingen församling är felfri, eftersom inga människor är felfria. Vill man leta fel så kan man säkert göra det i alla församlingar jorden över, så det är inte det jag menar. Be Herren om hjälp på vägen, för Han vet var Han vill att du ska stanna, hämta kraft och växa till i tro. Tro kan översättas med förtröstan på Herren och det låter kanske lite lättare då. Att våga förtrösta på Jesus innebär ju en trygghet och en stor frid som räcker in i evigheten!










 





 


RSS 2.0