Några dagar med "semester" i min egen hembyggd i sommarvärmen!

Okej, jag ger mig för bloggens vanliga princip och lägger inläggen dag för dag. Du får klicka på kategori om du vill se helheten av ett ämne. Svårigheten är att ibland är det mer än ett ämne i något jag vill skriva.

Den 19 juli så satt jag bara och mös på en brygga där vågorna gick höga och skummade så jag fick mig en liten dusch emellanåt! Visst, jag prövade också en nyanlagd körsträcka längs sundet, ute på strandheden som är gjord handikapp anpassad. Den höll för min el rullstol och jag kommer att göra om det! Köpte en picknick korg idag med special inredning för ett mycket bra pris och den tänkte jag använda. Ofta förr ägnade jag mig åt en enkel picknick någonstans i det gröna, men denna mysiga grej har trillat bort i allt annat härligt och nödvändigt.

Bilder från en brygga nedanför väg 111 i Viken. Du vrider av in mot Viken vid ljusregleringen och kör ner mot havet några vägar bort så hittar du denna nya körsträcka, som också leder till bryggan. Här kör jag alltså ledigt fram med en härlig utsikt över havet mot Danmark och med Kullaberg som fin siluett framför mig!

image153

Lite av det jag såg på min vandring infogar jag här nedan i miniformat. Vill du se bilderna större så klickar du på dom. Jag sitter som varnings plakat på badstränderna i bygden för att människor ska tänka efter innan man dyker och det plakatet satt även här. Du ser det i mitten nedan.



Böljorna gick alltså höga och skummade mycket när dom bröts mot stranden, eller hur det nu fungerar? Satt och funderade på det, för det ser ju nästan ut som om det övre vattenlagret har mer bråttom än det undre, har ingen aning men härligt är det! Kom och tänka på ett Bilbelord där det står följande: "ty jag är HERREN, din Gud, han som rör upp havet, så att dess böljor brusa, han vilkens namn är HERREN Sebaot" (Jes. 51:15) 

image155

Kändes som man körde ikapp med vågorna, fast jag satt stilla. En våffelstrut med sorbet kulor fanns inom räckhåll och gjorde inte stunden sämre.

image156

Några killar som jag hade träffat i skolan när jag var där på en föreläsnings dag tog vågorna som en utmaning. Det såg nästan väl läbbigt ut emellanåt när vågorna sköljde över dom helt och jag undrade när dom skulle komma upp!

image157

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0