Jag har målat en del i olja och akvarell, här har du mitt lilla galleri


Under åren som gått så har jag gått på en del kurser i bl.a. oljemålning och jag har alltid gillat att rita och måla. Nu blir det mer foto och att skriva som är med och upptar tiden men fortfarande gillar jag allt skapande verk!
Lägger in några tavlor jag har målat här nedan och så tycker du vad du vill om det hela.

image17

image68

Utsikt från mitt fönster en vinterdag för längesedan och det påminner mig om att jag faktiskt har bott i detta huset över tolv år nu!

image71

Det blir lite prickigt när man ritar i Paint och min arm tyckte det var allt för statiskt så det har jag lagt av!



En god vän som heter Annika Nilsson och jag har gjort några tittskåp tillsammans och jag lägger in foto på dem här. Annika står för själva hantverket och jag har målat bakgrunderna.
Annika håller på med allt möjligt när det gäller hantverk och pyssel. Hon har en hemsida där du kan se vad hon har att sälja och den hittar du här www.freewebs.com/annikanilsson

image69


image70

Annika är så händig så den lilla gungan som hänger från grenen kan gunga! Det finns mycket smådetaljer som hon har fogat in på bänken till höger t.ex. Tyvärr har vi inte haft så mycket tid för vidare sammarbete när det gäller detta, men vem vet vad som händer framöver.


image18

Oljemålning vid havet

image19

Målat efter inspirationen i trädgården.

image25

image41

En akvarell jag målade -91, numera blir det foto istället.



image72

Tog ett foto på tavlan som hänger på min vägg. Resultatet blev inte helt bra, men du kan få en uppfattning av akvarellen ändå.




image42

Oljemålning i lite större format  där en gammal man sitter på en bänk med ett barn vid sin sida och tittar ut över åkrarna i en blommig trädgård.





Kommentarer
Postat av: Elisabeth & Peter

Dina tavlor är jättefina men den finaste du målat hänger på vår vägg :)
Kramar Elisabeth & Peter

2007-07-01 @ 13:40:25
Postat av: Gunnel

Tack så mycket för det Elisabeth och Peter, det gör mig glad att höra!

2007-07-01 @ 23:16:01
Postat av: Susann Thell

HEJ! Hamnade på din sida av en slump egentligen...
Satt o tittade lite efter ett ev jobb till en av mina döttrar. Fastnade väldigt för ditt sätt att skriva, måla o resonera! Du verkar så härlig!!Jag har nästan lust att byta mitt eget jobb till att få söka jobb hos dig.
:)
Mvh/Sussi

2008-02-21 @ 18:58:20
Postat av: Gunnel Larsson

Stort tack Susann för din uppmuntrande kommentar och faktum har jag en annons ute just nu den 21 feb -08 som uppdateras på måndag pga att en assistent har flyttat till sin pojkvän där hon också fått ett jobb och nu därför har sagt upp sig. Det låg i luften för förälskelse stjärnorna tindrade i luften och längtan dit bort till honom gjorde att jag insåg att så här skulle det gå :)

2008-02-21 @ 21:42:57
Postat av: Lotta

Hej Gunnel,

Läste din annons i Platsjournalen och blev nyfiken.

Fina målningar, både akvarellerna och de i olja.

Fin katt har du också. Själv har jag två svarta underbara katter, de är innekatter.

Jag har även läst det du skrivit om assistans, mycket som borde vara självklart, även om det uppenbarligen inte är så. Men så är det nog ofta - du beskriver det så bra med illustrationen om nian/sexan.



mvh

Lotta

2008-11-24 @ 22:43:14
Postat av: Maria

Hej Gunnel, dina tavlor är såå fina. Jag gillar dem. Och precis som du gillar jag foto! Måla kan jag faktiskt inte, fast jag försökt må du tro..

Hälsn Maria

2009-11-06 @ 17:36:21
URL: http://www.poeter.se/Maria

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0